کد خبر: ۲۸۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به محدودیت های مالی و بودجه ای در پروژه های عمرانی، متذکر شد: با مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار پروژه راه آهن گیلان به واسطه ضرورت آن در افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی ایران با کشورهای منطقه و اروپایی صورت می گیرد.
  استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن رشت - بندر کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر در دو قطعه شش و هفت اجرایی می شود، گفت: راه آهن رشت - پیربازار - بندر کاسپین براساس زمان بندی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

ارسلان زارع امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن رشت - بندرانزلی در منطقه پیربازار رشت، با اشاره به اهمیت راه آهن گیلان در جهت توسعه استان و کشور، اظهار کرد: تکمیل راه آهن گیلان کریدور جنوب – شمال را به دریای خزر متصل می کند.

وی با اشاره به افتتاح راه آهن تهران - قزوین - رشت در نیمه اسفند ۹۷ با حضور رئیس جمهور، افزود: در گام دوم راه آهن رشت - پیربازار - بندر کاسپین هدفگذاری شد که براساس زمان بندی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن رشت - بندر کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر در دو قطعه شش و هفت اجرایی می شود، گفت: قطعه شش از ایستگاه رشت تا پیربازار و قطعه هفت از پیربازار تا کاسپین است. البته قطعه هفت پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، اما قطعه شش با مشکلاتی مواجه شده و پیمانکار نتوانست به تعهدات خودش عمل کند لذا در هفته های آتی نسبت به تعیین پیمانکار جدید از طریق مناقصه اقدام خواهیم کرد.

زارع با اشاره به مشارکت منطقه آزاد انزلی در اجرای راه آهن رشت - بندرکاسپین، تصریح کرد: تکمیل راه آهن رشت - کاسپین - انزلی و سپس آستارا در دستور کار جدید دولت قرار دارد لذا فرمانداران و مدیران دستگاه ها همکاری های لازم را در صدور مجوزهای قانونی و تسریع در روند کار پیمانکاران انجام دهند.

وی خواستار تامین به موقع مصالح مورد نیاز پروژه شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو میلیون تن مصالح توسط ادارات کل بنادر و دریانوردی و صمت استان مهیا شده و آماده تحویل به پیمانکار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به محدودیت های مالی و بودجه ای در پروژه های عمرانی، متذکر شد: با مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار پروژه راه آهن گیلان به واسطه ضرورت آن در افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی ایران با کشورهای منطقه و اروپایی صورت می گیرد.

زارع اجرای پروژه های عمرانی در گیلان را نیازمند موافقت سازمان حفاظت محیط زیست دانست و اظهار کرد: نگاه توسعه ای استان و کشور از جنس توسعه پایدار با حفاظت از محیط زیست است لذا نه تنها پروژه راه آهن گیلان، بلکه همه پروژه های عمرانی استان با اصل حفاظت و صیانت از محیط زیست مواجه خواهند شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین